loading...
مغان ورزش پایگاه خبر ورزشی
تبلیغات شما

فرشاد admin بازدید : 118 نظرات (0)

بهترین پیروزی این تیم در بازی های خانگی در برابر نجران و در بازی های خارج از خانه در برابر هاجر با 4 گل حاصل شده است.
    آمار بازی‌های این تیم در برابر تیم‌های ایرانی به 3 شکست و یک پیروزی محدود می شود. تنها پیروزی این تیم در برابر استقلال بود که منجر به کسر 10 درصد از قرارداد استقلالی ها گردید. همان بازی که عمران زاده تک گل استقلالِ مظلومی را در مقابل دو گل عبدالغنی سلیمانی و الهارتی به ثمر رساند و در نهایت استقلال حذف شد.

نقطه قوت: خط دفاعی مستحکم النصر از عوامل اصلی موفقیت آن هاست. در این میان عمر هوساوی و محمد حسین به ترتیب با 186 و 184 سانتیمتر کار را برای سرزنان پرسپولیس مشکل کرده اند. حسین عبدالغنی سلیمانی هم باید نشان دهد آیا می تواند عالیشاه را هم مانند "کیا" متوقف کند یا امید پرسپولیسی ها باز هم یک تنه بازی را در می آورد.

تجربه بالای بازیکنان خط دفاعی النصر و ترکیب آن با هافبک های جوانی که میانگین سن آن ها 24.8 است نشان می دهد النصر کمربند میانی اش را به خوبی تجهیز کرده است. حضور میزجوسکی با 4 گل زده در 12 بازی نشان می دهد آن ها هم محمد نوریِ توانایی دارند که می تواند با شوت های سنگین پای چپ خود دروازه پرسپولیس را تهدید کند بویژه وقتی بدانیم دروازه بانان پرسپولیس روزهای خوبی را سپری نمی کنند.

اگر هدف پرسپولیسِ درخشان گل نخوردن باشد ابتدا باید السهلاوی را مهار کند. بازیکنی که در تمام بازی های النصر گل می زند مگر آنکه  خلاف آن ثابت شود. آمار 803 دقیقه حضور و 9 گل به اندازه کافی خوب هست که نیازی نباشد از 3 مهاجم دیگر این تیم که مجموعا 6 گل به ثمر رسانده اند چیزی نگوییم.

النصری ها بازیکنان تنومندی هستند. گواه این امر گل های پر تعداد آن ها در حد فاصل دقایق 75 تا 90 است. همچنین آن ها 18 گل خود را در نیمه دوم بازی ها به ثمر رسانده اند یعنی چیزی بیش از 74 درصد گل های این تیم در کل فصل!

نقطه ضعف: شاید پنج سال پیش النصر با همین بازیکنان نتیجه بهتری می گرفت. آمار نشان می دهد میانگین خط دفاعی آن ها 31.5 سال است. این داستان وقتی جنبه های امیدوارکننده تری پیدا می کند که بدانیم یکی مثل عبدالغنی 37 ساله و محمدحسین 34 ساله مدافعین این تیم هستند. مدافعینی که به یقین بعد از دقیقه 80 به دلیل خصوصیات فیزیولوژیکی هر انسانی پراشتباه بازی خواهند کرد.

میانگین قامت خط دفاعی و دروازه بان النصر 178.2 است. این ویژگی سبب شده بیش از پیش به گلزنی طارمی 188 سانتیمتری و عباس زاده 190 سانتیمتری امیدوار باشیم. بویژه آنکه بدانیم طارمی روی زمین بازیکن خطرناک تری است و شاید توانایی جا گذاشتن مدافعان پا به سن گذاشته النصر را داشته باشد.

به نظر می رسد عادت خرید بنجل های برزیلی کم کم از فوتبال کشورمان کوچ کرده و در عربستان اقامت گزیده است. چه اینکه آن ها دو بازیکن برزیلی دارند که 6 و 10 بازی برای این تیم انجام داده اند و مجموعا دو گل به ثمر رسانده اند. همه این ها نشان می دهد اگر یک مدافع السهلاوی را ببندد این تیم عملا به تیمی دست و پا بسته تبدیل خواهد شد.

النصر فقط شش گل خود را در نیمه اول به ثمر رسانده و معمولا در این نیمه تیمی دفاعی بوده است. این نکته وقتی امیدوارکننده می شود که بدانیم پرسپولیس بیش از 50 درصد گل های خود را در همان نیمه اول به ثمر رسانده است.

النصر در این فصل از رقابت های لیگ عربستان موفق شده در مجموع 12 بازی 10 برد، یک تساوی و یک باخت را کسب کند. تنها شکست این تیم برابر الاهلی و با نتیجه 2 بر یک درحالی رقم خورده که النصر گل اول را در خارج از خانه دریافت کرده است. سایر 2-1 های منجر به پیروزی آن ها درحالی حاصل شده که این تیم گل نخست را به ثمر رسانده است.  

شما مخاطبان گرامی بانک ورزش می توانید آنالیز فنی و آشنایی با رقبای پرسپولیس را به تفکیک در خبرهای مرتبط پیگیری کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید مطالب این وب سایت بیشتر در کدام زمینه ورزشی بپردازد؟
    ورودی شما از کدام طریق بوده؟
    تبلیغات شما

    http://s5.picofile.com/file/8120005834/22767313240048569700.gif

    بنر نویسندگان

    بارسا فنز

    آپارات سایت

    آپارات سایت

    پخش زنده مسابقات
    شنبه، 20 تیر 1394
    جام جهانی فوتبال ساحلی - دور دوم مرحله گروهی
    یکشنبه، 21 تیر 1394
    جام جهانی فوتبال ساحلی - دور دوم مرحله گروهی
    سه شنبه، 23 تیر 1394
    جام جهانی فوتبال ساحلی - دور سوم مرحله گروهی